Sivut

perjantai 17. elokuuta 2012

Punnitus ja muutamia mietelmiä

64,6 kg

Näin seisoi aamulla puntarin tulostaulussa. Suuntima on siis hyvä ja tahtikin vähän tihentynyt siitä muutaman kuukauden takaisesta. Joskaan ei kannata ajatella, miten kauan tavoitteeseen pääseminen tällä vauhdilla kestää. Hitto, melkein kolme kuukautta! NNNNGGGHHH! Ja siis kyseessä olisi vasta tämä "alkutavoite" 60 kiloa. Nooh, norjalaisvitsi. Hitaasti hyvä tulee ja muita suomalaiskansallisia sanontoja.  Mutta silti! Miksen voi laihtua ja lihaksistua yhdessä yössä, pims! (Ja myös saada hirveästi rahaa.)

Mua kyllä huvittaa, kun useimmissa lukemissani blogeissa ihmiset yrittävät ihanasti kannustaa muita ja pitää mielialan korkealla ja minä vain kätisen. :D Onhan mulla sikäli ollut syytäkin, kun paino jumitti kuukausitolkulla ja muutenkin joudun elämään kuni fakiiri, ilman herkun herkkua, jos haluan painon laskevan. Ystäväni tässä päivänä muutamana totesikin, että pelkäsi mun sekoavan alkukesästä, jos paino ei lähde laskuun. Että semmosta rentoa painonpudotusta. Näinpä...



Milloin muuten ollaan tultu tähän, että palautusjuoma on se päivän odotetuin herkku? En ole tässä kahteen viikkoon ollut muiden suklaapitoisten tuotteiden kanssa tekemisissä kuin tuon suklaanmakuisen proteiinijauheen ja jo vain siitä on tullu makiaa. Mitenköhän on, pitäisikö tuota palautusnestettä hörppiä myös lenkin jälkeen, eikä vain salirehkintöjen päätteeksi? Jotenkin pelottaa, että siitä tulee kauhiasti kaloreita ja kun nuo mun lenkit nyt ei yleensä ole mitään superkuolettavia (paitsi tiistaina). Mutta sitten toisaalta tuntuu myös, että en palaudu kunnolla. Nytkin on neljäs liikuntapäivä takana ja jalat tuntuu ihan... noh, nyt ne tuntuu ihan hyviltä, mutta lenkin alussa olivat kuin kasa betonia, joka on raudotettu maahan ja tämän jälkeen peitetty kilotonnilla hiekkaa.

Toisaalta palautumiseen voisi auttaa se nukkuminen. Miten se onkin niin vaikeaa mennä ajoissa nukkumaan? Erityisesti kuuden päivän työputkien aikana tuntuu, että se oma aika on muutenkin niin kortilla, ettei sitä nyt ainakaan nukkumiseen sovi tuhlata. Ja sitten murjotetaan silmät puolitangossa töissä ja saadaan hysteerisiä hihityskohtauksia Rosa Liksomin Kreislandin äärellä. Juu, mulla on siitä kiva työpaikka, että siellä ehtii (nykyään) lukea myös kirjoja. Tänään piti mennä tuon lenkin jälkeen hetikohtaäkkiä sänkyyn, mutta mutta... Tässä sitä vielä ollaan.

Mutta se todettakoon, että kodin saattaminen asumiskuntoon on taas saanut uuden asteen, kun tilasimme varsin vaivakkaan nettipankkitaistelun jälkeen Ikeasta työpöydän tähän kömmättiin. Niin se vain lisää sitä jaksamista tämä liikkuminen, kun juntturoiva Sampon verkkopankkikaan ei ottanut päähän kuin... ööö, pohjattomasti. Onneksi siippa pitkäpinnaisena suomalaisena perusmiehenä hoiti homman kotiin, minun kiroiltua ja saikattua kuin ainakin mettälappalainen, joka tietysti myös olen.

6 kommenttia:

  1. Et sä niin pahasti kätise, sain taas nauraa äänen tätä sun kirjotusta lukiessa. :D Mikä sun tavotepaino on? Se varmaan lukis jossain täällä, mutta en jaksa selata.. :D

    VastaaPoista
  2. Hei, kiitti! :) Ilmeisesti siis hyvää mieltä tai ainakin naurua voi tuottaa myös ilman, että pyrkii varsinaisesti olemaan mikään hyvänmielenbloggari.

    Mun tavote on ensialkuun 60 kiloa, mutta kehonkoostumusmittauksen innoittamana koetan mahdollisesti pyrkiä kohti mittauksen antamaa lukemaa 58. Tähän lukemaan kylläkin sisältyisi kilon lisäys lihasmassaan, joka näillä mun nykyisillä painoilla ei ehkä ole ihan huomisen asia. :D Mutta katotaan nyt kuinka monta sataa vuotta menee tuohon kuuteenkymppiin. :P

    VastaaPoista
  3. Sinulla on kyllä oikeuskin vähän kitistä, kun kovasta työstä huolimatta on ollut pitkiäkin jumeja. Mutta; ajattele niin, että ainakin teoriassa tuon pudotus on mahdollista parissa kuukaudessa, joten ehkä ne kuukaudet onkin juuri tämä ja seuraava?!

    Proteiinit on se paras tapa saada kaloreita, joten minusta voisit juoda palautusnestettä treenienkin jälkeen, jos siltä tuntuu. Tarvitset kuitenkin sen 80 grammaa päivässä. Mikä proteiinijauhe sinulla on käytössä? Olen ostanut jotain, jonka nimeä en nyt muista, mutta siinä on 30 grammaa proteiinia ja vain 178 kcal. Minusta se on jo todella hyvä suhde.

    Ai niin, jos saat selville, miten laihdutaan ja saadaan lihakset yhdessä yössä, niin kerro sitten minullekin. :)

    VastaaPoista
  4. Hei, se tuli näkyviin!! Kommenttini aina katoaa sinun blogissa jonnekin!!

    VastaaPoista
  5. Hei Tallukka! Olen palannut kesän jälkeen blogimaailmaan ja tavoite jouluun mennessä on juuri tuo 60 kg. Kyllä me tähän pystytään! :) Mä en vielä ole alkanut noiden palautusjuomien kanssa sohaamaan ollenkaan, mutta olen kyllä monta kertaa miettinyt, että pitäisikö. Salitreenejä alkaa nyt viikossa olla se 3 kpl, joten ehkä siihen olisi aihettakin. Yleensä ehdin kuitenkin aika nopsaan treenin jälkeen kotiin syömään jotain pientä (esim. tänään meni näkkäri kalkkunaleikkeellä ja lasi maitoa), joten ehkä jatkan sillä linjalla. Mutta ois mukava kuulla pohdintojasi tämän asian tiimoilta!

    VastaaPoista
  6. J.B: Jos minusta tehtäisiin elokuva se olisi luultavasti nimeltään Tallukka-lupa kätistä. :D Mulla on käytössä Fastin Hera80 -proteiinijauhe, jossa on 75 grammaa proteiinia 100 grammassa tuotetta. Yritin ostaessa tutkailla noita tuotteita ja vertailla, mutta kyllä se tällä tietotaidolla oli aika tuskaisaa. :) Mutta tuo on minusta ollut hyvänmakuista ja ajanee asiansa. Lisään juomaan sitten vähän maltodekstriinia myös, että tulisi enemmän hiilaria.

    Ja höh, ei ole kiva, että sun kommentit häipyy johonkin avaruuteen!

    Laihd.mais.t: Huomasinkin, että olet palannut takaisin blogimaailmaan, kiva juttu! Mä olen ollut aika arka asettamaan aikatavoitteita, koska tämä painonpudotus on minusta niin mystistä puuhaa, että luultavasti menettäisin vain hermoni, jos en sitten yltäisikään tavoitteisiin. Mutta sen verran olen suunnitellut, että menisin joulukuussa uudestaan kehonkoostumumittaukseen ja siellä saisi kyllä näkyä muutosta.

    Nuo palautusjuomat tuntuivat hyvältä vaihtoehdolta keväällä, kun aloin treenata useamman kerran viikossa ja kroppa tuntui kertakaikkiaan olevan aina ihan tukossa treeniä seuraavana päivänä. Palautusjuomilla tämä ongelma katosi. Minä olen vähän huono syömään välillä treenin jälkeen, joten siinäkin mielessä juomat on hyviä. Voisin omia kokemuksiani kyllä valottaa blogissakin, kiitti vinkistä!

    VastaaPoista

Kommentteja otetaan vastaan kiitollisuudella