sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Liikkui viikolla 40


Ma:
Bodycombat (53 min.)

keskisyke:  159
maksimi: 181
kalorit: 540 kcal

Ihanaa! Pitkästä aikaa combatissa. Nykyinen ohjelma ei kyllä kaikin ajoin ollut ihan mieleeni. Se oli jotenkin sekavan oloinen johtuen varmaankin nopeasta tahdista. Mutta kyllä siinä taas hyvän draivin sai päälle. Mukava on myös huomata, että nykyään kunto on sen verran parempi, että tunti ei tuntunut ihan sellaiselta tapporääkiltä kuin aiemmin. Toki se raskasta oli, mutta sellaisia ”kuolema tulee justiinsa” –fiiliksiä ei tullut. Mutta täytynee ottaa tuo nyt viikko-ohjelmaan jälleen takaisin, kun säätkin alkavat olla taas sellaiset, että lenkille ei totisesti tee mieli.

Ti:
Sali/jalkapäivä (1 tunti)

Nyt oli jo kaiken huippu näissä mun sykemittaritunaroinneissa. En muistanut ottaa koko laitetta mukaan salille! :D No treeni oli kaikesta huolimatta hyvä ja kova ja lisäsin sairastamisesta innostuneena painoja muutamiin liikkeisiin ja toistoja toisiin. Pohkeet vain vetää ihan hirveään kramppiin aina niitä tehdessä ja sitten joutuu kävelemään kuin olisi puujalka ja lisäksi paskat housussa.

Ke:
lepo

Ruumiin kulttuurin sijaan tänään nautittiin Beethovenin musiikillisesta kulttuurista sinfoniaorkesterin konsertissa.

To:
Flamenco (75 min.)

Tänään oli taas niitä päiviä, että aivot eivät vain pysty tajuamaan ja käskyttämään kroppaa. Kyllä piti taas ärräpäitä päästellä mielessään. Pitää vain toivoa, että viikon aikana aivot ehtisivät aina prosessoida koreografiaa ja seuraavalla kerralla sujuisi paremmin. Näinhän ei todellakaan aina ole, vaan saattaa kulua viikkoja, että samat paikat aiheuttavat suunnatonta ketutusta ja sitten yhtäkkiä palikat loksahtavat paikalleen ja tanssi alkaa, jos ei nyt sujua, niin ainakin mennä hieman siihen suuntaan kuin pitäisi.

Pe:
Sali/käsipäivä (53 min.)

keskisyke: 128
maksimi: 161
kalorit: 416 kcal

Salilla oli ihan sikana porukkaa ja siellä joutui jonottamaan joka paikkaan, joten oli aika tuskaista. Eniten ärsyttää sellaiset teinipojat, jotka valtaavat taljat kokonaan itselleen tehdäkseen niissä vuoronperään ja yhtä aikaa sekä hauiksia, ojentajia, rintalihaksia ja ties mitä muuta ja kukaan muu ei pääse missään välissä käyttämään niitä. Ärh! Mutta lopulta treeni oli hyvä ja lisäsin vähän painoja paikoitellen. Toisissa kohden painoja voi lisätä melko useinkin, mutta toiset liikkeet tuntuvat vain junnaavan paikoillaan. Toivottavasti saan mahd. pian uuden ohjelman, niin kehitystäkin luulisi tulevan eri malliin.

La:
Yoga fitness (30 min.) ja afro (30 min.) Alla olevat lukemat ovat molemmista yhteensä.

Keskisyke: 123
Maksimi: 180
Kalorit: 370 kcal

Tänään meidän salilla oli avointen ovien päivä ja normituntien sijaan oli tuollaisia puolen tunnin näytepaloja normaalista lukujärjestyksestä. Päätin sitten mennä minäkin kokeilemaan paria tuntia, jotka vaikuttivat kiinnostavalta. Tuo yoga fitness ei sitten kuitenkaan ollut ihan mun juttu. Ilmeisesti mulle pitää olla vain sitä puritaanista joogaamista, jossa tehdään aina kaikki samalla tavalla, eikä mitään tuollaisia liikuntakeskus-versioita. Muistelen kaiholla Saksassa käymääni joogakurssia, jossa kyllä soi musiikki taustalla ja oli hieman variointia liikkeiden suhteen, mutta joka siitä huolimatta tuntui jotenkin niin oikealta. :D
Mutta entä sitten tuo afro!  Meillä se on tuntilistalla aina silloin tällöin teemallisella tanssitunnilla ja nyt siis ensi perjantaista lähtien ilmeisesti neljä viikkoa. Ja minähän olin ihan myyty! Flamencon sulokkuuden ja kovien vaatimusten vastapainoksi tuollainen ”peikkotanssi” oli jotenkin niin elähdyttävää ja erityisen sopivaa meikäläisen persjalkaiselle ja kömpelölle habitukselleni. Lisäksi monet liikkeet kohdistuivat yläkropan liikkuvuuteen, joten se jos mikä on meikäläiselle tarpeen. Toivottavasti aikataulut menisivät sillä tavalla, että pääsisin ensi perjantaina kokeilemaan ihan kokonaista tuntia!

Su:
Sali/jalkapäivä (52 min.)

keskisyke: 137
maksimi: 167
kalorit: 384 kcal

Oho, olenpas minä ollut tällä viikolla ahkera! Kuudes liikuntapäivä, eikä tunnu missään! :D Hyvä treeni taas, tällä kelpaa suunnata tulevaan viikkoon.

2 kommenttia:

  1. Oon kateellinen! Salilla jolla itse käyn ei pidetä ohjattuja tunteja (lähinnä vapaita painoja, semmonen 24/7 sali ilman henkilökuntaa). Toisaalta se on sitten tosi edullinen ja kaveripoika joka kisaa toimii mulla "PT:nä"! Varsinkin noi tanssit kuulostavat ihanilta!

    -Melko uusi lukija Minttu

    VastaaPoista
  2. Moikka Minttu ja kiva kun laitoit kommenttia!

    Mä kyllä tykkään tosi paljon tosta meidän salista, vaikka se aika kallis onkin näin opiskelijalle. Erilaisia jumppia on noin 90 tuntia viikossa ja sitten vielä salikin on ihan kohtuullinen, joskin se on käymässä pieneksi koko ajan kasvavalle kävijämäärälle. Itsekin mietin, että olisin ottanut vain pelkän salikortin, joka olisi ollut huomattavasti edullisempi kuin tuo sali+ryhmäliikunta, mutta toisaalta noilla erilaisilla tunneilla on kiva käydä, kun johonkin hommaan, kuten mulla nyt juoksemiseen, on loppunut motivaatio. Mutta hei, ole onnellinen, että sulla on oma PT! :) Oli sitten vaikka "epävirallinen" mutta tuo varmasti treeniin ihan uutta näkökulmaa. Tsemppiä reeneihin siis!

    VastaaPoista

Kommentteja otetaan vastaan kiitollisuudella