sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Päiväsalia ja olkapääonnistumisia

Yritämme epätoivon vimmalla haarukoida jotain sellaista aikaa sunnuntain salikäynnille, että tupa ei olisi täynnä porukkaa. Nyt on kokeiltu kello kymmentä (järjetön ryysis), puoli kymmentä (alkuun jees, sitten ryysis) ja nyt tänään klo kahtatoista. Tähänastisista klo 12 oli paras, paitsi että olisi kiva, kun salireissu olisi vähän aiemmin ohi. Ehkä väljentynyt väkimäärä johtuu myös ihmisten loppuneesta liikuntainnostuksesta. Itsekkäästi toivon tätä, sillä tuo meidän sali ei kyllä ihan varsinaisesti ole soveltuva niin jumalattomalle ihmismäärälle kuin siellä nyt parveilee.

Treeni oli tänään ihan jees. Tein alkuun jälleen kunnon lämmittelyt sekä crossarilla että kepin kanssa. Nykyään myös pyörittelen hartioita ja käsiä, jotta saadaan nivelet vetreiksi. Tämän jälkeen siirryin takahartioideni pariin ja tein tuosta rotator cuff exercisestä liikkeet 2, 3 ja 4. Toista liikettä kolme sarjaa ja muista kaksi sarjaa ja nostin jopa reippaana tyttönä painoja kilosta kahteen. :D Mutta lihaksissa kyllä polttelee siihen malliin, että painot on ihan sopivat. Jännästi sitä muutamassa viikossa löytyy ihan erilainen tatsi noihin liikkeisiin. Aiemmin sitä vain jotenkin heilutteli, mutta nyt tuntee kuinka ne pienet lihasrääpäleet tekee töitä. Tervehtyviä olkapäitä odotellessa!

Muuten treeni sujui ilman penkkipunnerrusta. Otin jopa ylätaljan takaisin ohjelmaan, mutta pudotin painoja kymmenellä. Nyt keskityn tekemään liikkeen varmasti oikein ja oikeilla lihaksilla, ettei tämä rasitus, kun tästä päästään, enää uusisi. Yllättävän hyvin jaksoin kyllä tehdä liikkeet, vaikka viime yö meni taas valvoessa. Vaikka menin puoli kahdeltatoista rättiväsyneenä nukkumaan, niin puoli kahdelta katsoin parhaaksi siirtyä olohuoneeseen pois sängystä pyörimästä. Neljään asti sitten valvoin ennen kuin nukkumatti suvaitsi saapua.

Viikon treenit on kuitenkin nyt purkissa, joten ei muuta kuin uutta viikkoa kohden. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentteja otetaan vastaan kiitollisuudella