keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Tallis loves kahvakuula

Toinen kahvakuulatuntini oli tänään. Ja koska panostin jo päivällä syömiseen ja juomiseen oli olo koko ajan hyvä, toisin kuin viime viikolla. Tiukkaa teki kyllä moneen kertaan, mutta totaalista sumenemista ei nyt onneksi saatu aikaan. :) Kuula jää siis ehdottomasti ohjelmistoon. (Kysykääpäs huomenna uudestaan, niin saattaa olla emäntä vähän eri mieltä, siihen malliin nuo reidet alkaa jäykistyä. :D)


Kuva

Sykemittari heilui menossa mukana ja antoi seuraavat lukemat:

kesto: 57 min.
kulutetut kalorit: 525 kcal
keskisyke: 149

Nyt kun olen tavannut tuota mittarin ohjekirjaa, niin olen päätynyt siihen tulokseen, että tuosta vekottimesta ei siis ole ollenkaan mahdollista nähdä maksimisykettä harjoituksen aikana, jos se ei ylitä laitteeseen määriteltyä maksimisykettä. Harmillista. Pitää siis vilkuilla rannettaan superraskaissa liikkeissä, niin saa vähän suuntaa, että miten syke käyttäytyy. Tänään ei tainnut nousta kuin 165 pahimmillaan/parhaimmillaan. :)

Ostin tänään myös ensimmäisen proteiinijuomani, kun en päässyt hetkeen syömään treenin jälkeen ja maha alkoi jo suorastaan kurnia. Tiedä sitten, onko moisesta mitään hyötyä tällaiselle tavalliselle tallukalle, mutta olihan se hyvää. :) Nyt onkin edessä kaksi lepopäivää, mitenköhän sitä malttaa pysyä poissa salilta?

4 kommenttia:

  1. Olen myös miettinyt, että ostaisin itselle kahvakuulan... Voiko sillä sinusta treenata tehokkaasti kotonakin ilman, että kukaan opettaa? Tarvitsisin jotain, jolla kiinteyttää käsivarsia.

    Minä odotan ihan innolla, että pääsen testaamaan sykemittariani, ihan kiusakseni tuo esteenä oleva haava ei ole vieläkään mennyt kiinni. Varmasti tuo hurjasti lisää motivaatiota, kun näkee, paljonko kaloreita palaa...

    Mikä sinulla muuten on tavoitepaino? Onko se sama kuin unelmapaino?

    VastaaPoista
  2. Oman kuulani, joka on 8 kg ja näin ollen mulle liian painava vielä, mukana tuli sellainen opastus-cd ja lehtinen, josta liikkeitä saattoi katsoa. Lisäksi olen katsonut youtubesta videoita. Kuulan kanssa on tärkeintä hoksata, että suurin osa liikkeistä tehdään jaloilla, vaikka niissä eniten heiluukin kädet. Jos aloittaa sopivan painoisella kuulalla ja käyttää tekniikan harjoittelemiseen aikaa ja peiliä ennen kuin aloittaa rehkimisen, niin kyllä sillä minusta voi ilman sen kummempaa opastustakin treenata. Ei tuolla tunnillakaan käydä liikkeitä sen kummemmin, ohjaaja vain näyttä miten liike tehdään ja antaa muutaman vinkin ja sitten vaan heilutellaan. :) Eli samat ohjeet löytyy kyllä juutuupista. Kuulahan on ihan mahtava siksikin, että sillä voi tehdä tosi kokonaisvaltaisen (lue: kaloreita polttavan) treenin lyhyessä ajassa eli suosittelen.

    Mulla on nyt ensin tavoitteena painon suhteen könytä tuonne normaalipainon alueelle, joka olisi mulla alle 67,9 kg. Tällä tahdillahan (pudotus 0-300 g/viikko) mulla menee siihen varmaan vielä ainakin reilu kuukausi. Salainen haaveeni olisi painaa 60 kiloa (BMI 22,3), jonka olen viimeksi painanut alkuvuonna 2009, kun olin henkisesti ihan hajalla ja en yksinkertiasesti jaksanut huolehtia syömisestä ym. Joten tavoite tuntuu aika utopistiselta, enhän ole ollut "terveenä" sen painoinen kohta vuosikymmeneen. Mutta toivon, että tämä liikunnan lisääminen elämään vaikuttaisi siten, että vaikka en painaisi 60 kiloa, niin näyttäisin siltä. :D Mutta etupäässä haluaisin eroon mahastani ja isommat lihakset, mutta se onkin jo pidemmän tähtäimen suunnitelma se.

    VastaaPoista
  3. moi! Vitsit, kahvakuulaa ois kyllä hieno joskus kokeilla!
    Ihan ummikkona ei viitsi heti ainakaan kotiin ostella (kaapin perällä lojuvan jumppapallon viereen..?) mitään, mutta jos jossain vois testailla.. Pitääpä pistää korvan taakse!
    Luotan sun "jumppa-makuun" kun kerran combatistakin pidät! :D

    VastaaPoista
  4. Kuula on kyllä hieno peli. Jotenkin niin pelkistetty ja askeettinen, mutta laittaa kyllä läskeihin liikettä. :D Mun eka kokeilu kuulalla oli omaohjaajan kanssa ja sehän päättyi sitten siihen, että istuskelin puolen tunnin session jälkeen varmaan 15 minuuttia vessassa pää polvissa, kun tuli niin huono olo. Sillä siis todellakin helposti innostuu tekemään liikaa, koska se on niin hauskaa ja jotenkin lapsenmielistä. :) Hyvää tuossa "mun" kahvakuulatunnissa on myös se, että siellä voi tehdä omaan, eikä esim. musiikin tahtiin, niin ehtii sitten miettiä sitä tekniikkaakin.

    VastaaPoista

Kommentteja otetaan vastaan kiitollisuudella